Wydział Infrastruktury
Wydział Infrastruktury (symb. WI)
Do zadań Wydziału Infrastruktury (WI) należy:
- Przygotowywanie projektów studiów i planów zaopatrzenia Gminy w infrastrukturę komunalną (energia elektryczna, ciepło, gaz).
- Przygotowywanie projektu budżetu Gminy w zakresie inwestycji i remontów dla zadań i usług „komunalnych” realizowanych przez Wydział Infrastruktury oraz w zakresie zadań inwestycyjnych oświaty.
- Realizacja budżetu Gminy w zakresie inwestycji i remontów dla usług komunalnych i zadań inwestycyjnych oświaty, w tym:
- współpraca z mieszkańcami Gminy Kozienice w zakresie możliwości realizacji planowanych przedsięwzięć;
- uzyskanie dokumentacji prawnej, w tym miedzy innymi niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji na budowę realizowanych inwestycji i remontów;
- przygotowanie i przeprowadzenie niezbędnych postępowań przetargowych w celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty wykonania przyjętych do realizacji zadań;
- przygotowanie porozumień, umów oraz ich realizacja w ramach współpracy z jednostkami uczestniczącymi w przedsięwzięciach realizowanych w ramach zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez wydział;
- przygotowanie projektów i realizacja zawartych umów na realizację zadań;
- sporządzanie sprawozdań i okresowych analiz z realizacji powierzonych zadań;
- przeprowadzanie odbiorów rozliczanie i przekazywanie do eksploatacji zakończonych inwestycji i remontów.
- Prowadzenie ewidencji ksiąg drogowych i ksiąg obiektów mostowych oraz gromadzenie danych techniczno – eksploatacyjnych i innych urządzeń związanych z drogami.
- Prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia ulicznego.
- Prowadzenie spraw z zakresu utrzymania nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, zabezpieczających ruch i innych urządzeń zabezpieczających ruch związanych z drogą.
- Realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu, w tym utrzymanie i konserwacja pionowego i poziomego oznakowania dróg gminnych.
- Zimowe utrzymanie dróg.
- Utrzymanie zieleni przydrożnej dróg na terenie wsi, w tym sadzenie i usuwanie drzew.
- Zarządzanie wiatami przystankowymi.
- Realizacja zadań inwestycyjnych związanych z przebudową, rozbudową monitoringu wizyjnego miasta Kozienice, realizowanych na wniosek wydziału merytorycznego.
- Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Prowadzenie spraw z zakresu nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu drogowego, w tym:
- określanie szczegółowego korzystania z dróg, w tym wykorzystanie pasów drogowych na cele niekomunikacyjne, wydawanie decyzji w tym zakresie,
- prowadzenie ewidencji dróg gminnych i obiektów inżynierskich,
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy dotyczących zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii.
- Przygotowywanie sprawozdań, ocen i bieżącej informacji z zakresu realizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych.
- Współpraca z wydziałami Urzędu w sprawie realizowanych zadań inwestycyjnych.
- Dbałość o przestrzeganie prawa w postępowaniach przetargowych dotyczących zamówień publicznych realizowanych przez wydziały Urzędu dla których wynika obowiązek stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Opracowywanie zbiorczego planu zamówień publicznych na podstawie szczegółowego planu wydatków na usługi, dostawy i roboty budowlane przygotowane przez poszczególne wydziały zawierające min. opis zamówienia, planowane terminy realizacji, wartość szacunkową zamówienia oraz kody CPV z podziałem:
- na zamówienia udzielane w trybie ustawy o zamówieniach publicznych, dla których jest obowiązek stosowania przepisów ustawy;
- na zamówienia udzielane na podstawie zarządzeń wewnętrznych, dla których przepisów ustawy Pzp nie stosuje się.
- Przeprowadzanie postępowań zgodnie z ustawą Pzp i wyłonienie wykonawcy wraz ze sporządzeniem dokumentów wymaganych przepisami PZP, na podstawie wniosku przekazanego przez wydział merytoryczny Urzędu zawierający między innymi:
- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zgodny z ustawą Pzp;
- szczegółowe wymagania techniczno użytkowe przedmiotu zamówienia;
- terminy realizacji zadania;
- istotne postanowienia umowne dla przedmiotu zamówienia;
- wskazanie źródeł finansowania zadania oraz wskazania szczegółowych uwarunkowań wynikających z zawartych umów na dofinansowanie.
- Przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, formalne przeprowadzenie postępowania zgodnie z Pzp i wyłonienie wykonawcy wraz ze sporządzeniem dokumentów wymaganych przepisami Pzp.
- Przygotowanie umowy o zamówienie publiczne w oparciu o przekazane istotne warunki zamówienia przez wydziały merytoryczne.
- Zawarcie umowy o zamówienie publiczne po zapewnieniu finansowania zadania przez wydział wnioskujący o udzielenie zamówienia i przekazanie jej do realizacji wydziałowi merytorycznemu.
- Udzielanie zamówień uzupełniających w oparciu o przekazane dokumenty przygotowane przez wydziały merytoryczne dla zamówień powyżej kwot o których mowa w pkt. 17.1.
- Udzielanie zamówień na potrzeby Wydziałów merytorycznych wg kolejności zgłoszenia kompletnego wniosku, o którym mowa w pkt. 18.
- Opiniowanie zamówień nie ujętych w planie zamówień publicznych pod kątem ustawy o zamówieniach publicznych oraz możliwości formalnych zrealizowania ich w danym roku budżetowym, zachowując zasady określone w pkt. 16.
- Prowadzenie rejestru udzielonych zamówień publicznych dokonanych w oparciu o ustawę PZP.
- Sporządzenie zbiorczego zestawienia udzielonych zamówień realizowanych przez Wydział.
- Bieżące utrzymanie w sprawności technicznej kanalizacji deszczowej i podczyszczalni wód deszczowych.
- Opracowywanie projektów zarządzeń szczegółowych procedur postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ze środków Gminy, realizowanych przez Urząd Miejski do których mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp.