Wydział Polityki Społecznej
Wydział Polityki Społecznej (symb. PS)
Do zadań Wydziału Polityki Społecznej (PS) należy:
- Rejestracja urodzin, małżeństw, zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób.
- Sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego.
- Sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń.
- Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorczych.
- Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
- Stwierdzanie legitymacji procesowej do występowania do sądu w sprawach możliwości lub niemożliwości zawarcia małżeństwa.
- Zmiana imion i nazwisk.
- Transkrypcja aktów sporządzanych za granicą.
- Ewidencja ludności i prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość.
- Stwierdzanie własnoręczności podpisu przy spisywaniu zeznań świadków w sprawie pracy.
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i cofaniem pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych.
- Dokonywanie kontroli dokumentacji związanych z przeprowadzaniem zbiórek publicznych.
- Wydawanie zezwoleń na zgromadzenia i imprezy masowe.
- Współpraca z organami ścigania.
- Prowadzenie spraw w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem Gminy, w tym m. innymi sprawy dotyczące:
- przygotowywania projektów programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i nadzór nad ich realizacją;
- przyznawania lokali z mieszkaniowego zasobu Gminy;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych;
- prowadzenie ewidencji mieszkaniowego zasobu Gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z działalnością gospodarczą w tym:
- wprowadzanie i aktualizacja danych przedsiębiorców do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej;
- z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
- z wydawaniem zezwoleń na wykonywanie przewozów regulowanych;
- z kontrolą przedsiębiorców posiadających licencje, zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego na terenie Gminy.
- Realizacja ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat w zakresie należącym do zadań Gminy, w tym:
- Prowadzenie spraw związanych z ewidencją żłobków i klubów dziecięcych mających siedzibę na terenie Gminy.
- Prowadzenie spraw związanych ze świadczeniem przez dziennego opiekuna opieki nad dzieckiem do 3 lat.
- Sprawowanie nadzoru nad żłobkiem, klubem dziecięcym, dziennymi opiekunami zgodnie z planem nadzoru przyjętym przez Radę Miejską.
- Nadzór i współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy przy wykonywaniu zadań statutowych w tym analiza harmonogramów działań przygotowanych przez kierownika , oraz sprawozdań z ich wykonania, realizowanych przez:
- Samodzielny Publiczny ZOZ „Przychodnie Kozienickie”.
- Publiczny Żłobek Miejski.
- Centrum Usług Społecznych.
- Zarządzanie Mieniem Komunalnym Gminy Kozienice w zakresie gospodarki mieszkaniowym zasobem Gminy.
- Warsztat Terapii Zajęciowej w Przewozie.
- Środowiskowy Dom Samopomocy w Nowej Wsi.
- Centrum Opiekuńczo – Mieszkalne w Kociołkach.
- Realizacja zadań Gminy dotyczących ochrony zdrowia wynikających z ustawy o samorządzie gminnym.
- Prowadzenie spraw związanych z przekształceniami i restrukturyzacją zakładu opieki zdrowotnej.
- Opracowywanie i wdrażanie programów zdrowotnych mieszkańców Gminy.
- Współpraca z publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej w celu zapewnienia opieki medycznej dla mieszkańców Gminy.
- Współpraca ze stowarzyszeniami i innymi organizacjami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych w realizacji zadań z zakresu ochrony zdrowia, przeciwdziałania alkoholizmowi, narkomanii, uzależnień i pomocy społecznej.
- Zlecanie i nadzór merytoryczny nad realizacją zadań wykonywanych przez organizacje pozarządowe ze środków Gminy na podstawie umów z zakresu działania wydziału.
- Obsługa techniczno-biurowa rady społecznej SP ZOZ „Przychodnie Kozienickie”.
- Prowadzenie spraw z zakresu spraw związanych z obronnością kraju, zarządzania kryzysowego oraz obrony cywilnej określonych odrębnymi przepisami, w tym:
- Opracowywanie i uzgadnianie Planu operacyjnego funkcjonowania Gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
- Opracowywanie rocznych wytycznych oraz planów zasadniczych przedsięwzięć w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej.
- Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Burmistrza Gminy zapewniającego kierowanie realizacją zadań obronnych w warunkach kryzysu polityczno-militarnego lub wojny.
- Opracowanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas wojny.
- Opracowanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru oraz dokumentacji dotyczącej podwyższenia gotowości obronnej kraju.
- Planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych, osobistych i doraźnych na rzecz obrony.
- Prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny.
- Opracowywanie dokumentacji oraz organizowanie innych przedsięwzięć związanych z akcją kurierską.
- Prowadzenie rejestracji oraz udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej.
- Planowanie i organizowanie szkolenia obronnego oraz prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
- Opracowanie i aktualizacja Gminnego Planu Obrony Cywilnej.
- Planowanie ćwiczeń i szkoleń Formacji Obrony Cywilnej z terenu Gminy.
- Opracowanie i aktualizacja Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego.
- Opracowanie i aktualizacja Planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa.
- Współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych działań.
- Współpraca i nadzór merytoryczny nad ochotniczymi strażami pożarnymi Gminy w zakresie celowości wydatków pochodzących z budżetu Gminy.
- Wykonywanie zadań należących do zadań Gminy z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
- Współpraca z Państwową Strażą Pożarną, Policją i innymi służbami w zakresie zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa publicznego.
- Prowadzenie spraw związanych z planowaniem rozwoju i funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego.
- Prowadzenie spraw z zakresu działania Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
- Nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem targowisk gminnych, w tym między innymi:
- prowadzenie spraw związanych z lokalizacją targowisk gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem regulaminu targowisk,
- prowadzenie spraw związanych z kontrolą i analizą ustaleń regulaminu targowisk.