Wydział Kadr, Obsługi Rady i Informatyzacji
Wydział Kadr, Obsługi Rady i Informatyzacji (symb. KI)
Do zadań Wydziału Kadr, Obsługi Rady i Informatyzacji (KI) należy:
- Zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej burmistrzowi, zastępcom burmistrza i sekretarzowi.
- Sprawy personalne, w tym:
- Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych za wyjątkiem przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, Ogniska Pracy Pozaszkolnej "Ogród Jordanowski", Szkoła muzyczna I stopnia.
- Organizowanie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników.
- Prowadzenie spraw z zakresu prawa pracy m. innymi: z zatrudnianiem, awansowaniem, oceną pracowniczą, nagradzaniem, ewidencją i wymiarem urlopów, absencją chorobową, rozwiązaniem stosunku pracy, itp.
- Przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych i ich ewidencja.
- Prowadzenie dokumentacji spraw związanych z funkcjonowaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- Organizowanie prac interwencyjnych i robót publicznych.
- Zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników, zleceniobiorców i członków ich rodzin do ZUS.
- Prowadzenie i udostępnianie zbioru przepisów prawnych i aktów prawa miejscowego, w tym statutów jednostek budżetowych, jednostek posiadających osobowość prawną, stowarzyszeń i fundacji - podległych radzie z wyjątkiem statutów szkół, przedszkoli i placówek oświatowo - wychowawczych.
- Przyjmowanie obwieszczeń.
- Przyjmowanie, rozdzielanie korespondencji wewnątrz Urzędu.
- Prowadzenie rejestru korespondencji wpływającej do Urzędu, w tym centralnego rejestru skarg, wniosków i petycji.
- Przyjmowanie interesariuszy zgłaszających skargi, wnioski i petycje oraz organizowanie kontaktów z Burmistrzem, zastępcami lub kierowanie ich do właściwych wydziałów.
- Prowadzenie spraw z zakresu operatora systemów i sieci teleinformatycznych.
- Prowadzenie archiwum zakładowego.
- Obsługa organizacyjno – administracyjna jednostek pomocniczych gminy.
- Obsługa organizacyjno – administracyjna funduszu sołeckiego w uzgodnieniu z wydziałami merytorycznymi.
- Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej, przy współpracy z wydziałami.
- Zapewnienie obsługi administracyjnej Rady Miejskiej, jej komisji oraz klubów radnych.
- Prowadzenie rejestru zbiorów:
- Uchwał Rady.
- Interpelacji i wniosków radnych.
- Skarg, petycji i wniosków wpływających do Rady i opinii komisji rady.
- Wniosków i opinii zgłaszanych na dyżurach radnych.
- Zarządzeń Burmistrza.
- Kompletowanie materiałów i zapewnienie materiałów dla radnych, komisji i ich przesłania w ustalonym przez Przewodniczącego Rady terminie.
- Koordynacja przyjmowania przez Przewodniczącego Rady i zapewnienie właściwego przechowywania oświadczeń o stanie majątkowym radnych.
- Wykonywanie w ustalonym zakresie zadań związanych z wyborami i głosowaniami przeprowadzanymi w Gminie.
- Czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych w sprawach wynikających ze stosunku pracy związanych z wypłatą diet (sporządzanie wykazów obecności na sesjach Rady i posiedzeniach komisji).
- Nadzór nad pieczęcią Gminy i Burmistrza, zlecanie wykonania i ewidencja pieczęci i pieczątek.
- Prowadzenie ewidencji upoważnień i pełnomocnictw udzielanych pracownikom Urzędu i kierownikom jednostek organizacyjnych poza wymienionymi w § 22, ust.2 lit.a.
- Prowadzenie kancelarii.