Wydział Promocji, Kultury i Sportu (PK)

Do zadań Wydziału Promocji, Kultury i Sportu (PK) należy:

  1. Kreowanie pozytywnego, spójnego i wyrazistego, wizerunku Gminy Kozienice w kraju i za granicą poprzez:
    • przygotowywanie i realizację kampanii reklamowych oraz akcji promocyjnych,
    • prezentację Gminy na targach i wystawach, spotkaniach branżowych,
    • przygotowywanie i opracowywanie projektów materiałów informacyjno – promocyjnych,
    • rozpowszechnianie materiałów promujących Gminę - preferujących pożądane kierunki rozwoju i popularyzację potencjału gospodarczego, turystycznego, przyrodniczego i kulturalnego – do różnych odbiorców.
  2. Bieżąca współpraca i współdziałanie z lokalnymi, regionalnymi i ogólnopolskimi środkami masowego przekazu (w tym również portalami internetowymi i mediami społecznościowymi) poprzez m.in.:
    • informowanie o polityce, działalności oraz zamierzeniach organów Gminy,
    • organizowanie kontaktów Burmistrza z przedstawicielami massmediów,
    • przygotowywanie i sporządzanie materiałów informacyjno – promocyjnych, przeznaczonych do publikacji dot. Gminy dla przedstawicieli massmediów,
    • analizowanie prawidłowości prezentowania w massmediach problemów funkcjonowania Gminy, a także zadań przez nią realizowanych,
    • reagowanie na krytykę prasową dotyczącą działalności Gminy.
  3. Gromadzenie informacji o Gminie i jej wizerunku z różnych środków masowego przekazu.
  4. Przygotowywanie dokumentów oraz ich kompletowanie, w oparciu o wszystkie wydziały Urzędu , w związku z udziałem Gminy w konkursach, ankietach i rankingach istotnych dla jej pozycji oraz spójnego i wyrazistego wizerunku.
  5. Przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja planów i dokumentów strategicznych dot. rozwoju Gminy, w tym:
    • Strategii Promocji Marki Kozienice,
    • Strategii Gminy Kozienice,
    • Planu Rozwoju Lokalnego,
    • Lokalnego Programu Rewitalizacji z uwzględnieniem środków pomocowych, dot. zakresu prac Wydziału.
  6. Przygotowywanie wniosków o fundusze zewnętrzne na gminne zadania promocyjne, kulturalne i sportowe.
  7. Prowadzenie spraw z zakresu promocji zgodnych z przyjętą Strategią Promocji Marki Kozienice oraz koordynowanie działań promocyjnych realizowanych przez inne wydziały.
  8. Nadzór nad prawidłowym wdrażaniem Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Kozienice i monitorowanie wykorzystania elementów Systemu w przestrzeni publicznej i współpraca w tym zakresie z podmiotami zewnętrznymi.
  9. Wydawanie opinii co do zasadności i formy użycia logotypu Marki Kozienice i innych znaków miejskich we wszelkich zgłoszonych przypadkach.
  10. Koordynacja działań, przy współpracy z odpowiednimi wydziałami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy, przy organizacji:
    • świąt lokalnych i festynów,
    • imprez kulturalnych, rozrywkowych i sportowych,
    • uroczystości patriotycznych.
  11. Opracowywanie rocznego kalendarza imprez Gminy przy współpracy z podległymi jednostkami organizacyjnymi Gminy.
  12. Prowadzenie i udostępnianie zbiorów archiwum fotograficznego dotyczącego wydarzeń gminnych.
  13. Inicjowanie nowych form współpracy kulturalnej, sportowej i gospodarczej w zakresie regionalnym, ogólnopolskim, międzynarodowym.
  14. Inicjowanie, koordynowanie, upowszechnianie, promowanie i wspieranie działalności w zakresie upowszechniania dorobku artystycznego twórców Ziemi Kozienickiej na arenie lokalnej, regionalnej, ogólnopolskiej i międzynarodowej.
  15. Bieżące współdziałanie z Wydziałem Kadr, Obsługi Rady i Informatyzacji w ramach miejskiego serwisu internetowego www.kozienice.pl przygotowywanie treści z zawartością merytoryczną dot. zakresu prac wydziału oraz koordynacja wszystkich działań promocyjno-informacyjnych i wizerunkowych zamieszczonych na przedmiotowej stronie.
  16. Koordynacja spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na pytania kierowane do Burmistrza Gminy Kozienice - przy współpracy z odpowiednimi wydziałami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy.
  17. Przygotowywanie i wysyłanie życzeń świątecznych i okolicznościowych, propozycji listów, podziękowań i wystąpień Burmistrza.
  18. Rozpatrywanie wniosków dot. objęciem Patronatem Burmistrza różnorodnych inicjatyw stowarzyszeń, podmiotów lub jednostek organizacyjnych, prowadzenie spraw przedmiotowo z tym związanych.
  19. Występowanie do instytucji zewnętrznych o patronat nad imprezami organizowanymi przez Gminę.
  20. Przygotowywanie pod kątem merytorycznym specyfikacji istotnych warunków zamówienia - w ramach ustawy Pzp - dot. materiałów o charakterze promocyjno-informacyjnym na temat Gminy (gadżety, publikacje). Zawieranie umów w wykonawcami wyłonionymi w drodze przeprowadzonych postępowań.
  21. Współpraca z gminnymi instytucjami kultury, kultury fizycznej i sportu.
  22. Nadzór merytoryczny nad prawidłowym funkcjonowaniem instytucji kultury, kultury fizycznej i sportu.
  23. Wykonywanie działań umożliwiających organizowanie działalności kulturalnej, kultury fizycznej i sportu poprzez tworzenie samorządowych instytucji kultury, kultury fizycznej i sportu a także zadań związanych z łączeniem, przekształcaniem oraz likwidacją instytucji kultury, kultury fizycznej i sportu.
  24. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem organizacjom pozarządowym, nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, dotacji celowych na realizacje zadań publicznych wykonywanych ze środków Gminy w zakresie kultury, kultury fizycznej i sportu, zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r.,o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U.z 2010 r., Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.).
  25. Obsługa administracyjna Komisji rozpatrującej oferty na realizację zadań w zakresie kultury, kultury fizycznej i sportu realizowanych ze środków Gminy przez organizacje pozarządowe i inne podmioty wskazane w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. z 2010 r., Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.), nie zaliczane do sektora finansów publicznych.
  26. Sporządzanie umów oraz rozliczanie środków finansowych, przekazywanych w formie dotacji na realizację zadań w zakresie kultury, kultury fizycznej i sportu, dla organizacji pozarządowych, nie zaliczanych do sektora finansów publicznych.
  27. Opracowanie informacji zbiorczych z zadań realizowanych przez jednostki, instytucje, organizacje i stowarzyszenia, które otrzymały dotację ze środków Gminy z zakresu kultury, kultury fizycznej i sportu.
  28. Obsługa administracyjna Gminnej Rady Sportu.
  29. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i rozliczaniem stypendiów Burmistrza za wybitne osiągnięcia sportowe.
  30. Prowadzenie spraw związanych z wynajmem i dzierżawą obiektów sportowych.
  31. Utrzymywanie stałych kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi Gminy Kozienice, w tym pomoc we współpracy szkół i firm.
  32. Prowadzenie spraw – w oparciu o kontakty z miastami partnerskimi - w zakresie pomocy jednostkom organizacyjnym, mieszkańcom i przedsiębiorcom Gminy Kozienice w zdobywaniu nowych kontaktów, nowych kontrahentów, nowych rynków zbytu w zakresie regionalnym, ogólnopolskim, międzynarodowym.
  33. Pomoc dla przedsiębiorców z terenu Gminy w zakresie tłumaczeń.
  34. Przygotowywanie materiałów informacyjno – promocyjnych dot. Współpracy i kontaktów Gminy z partnerami zagranicznymi.
  35. Przygotowywanie i aktualizacja oferty inwestycyjnej Gminy.
  36. Promowanie oferty inwestycyjnej Gminy i podmiotów gospodarczych z terenu Gminy jako atrakcyjnego miejsca dla potencjalnych inwestorów.
  37. Prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie.
  38. Prowadzenie spraw związanych z korzystaniem z obszarów wodnych z ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.
  39. Prowadzenie spraw związanych z ewidencją kąpielisk.
  40. Koordynacja przedsięwzięć w zakresie ochrony i konserwacji zabytków.
  41. Współpraca w zakresie objętym zadaniami wydziału z odpowiednimi jednostkami Powiatu Kozienickiego, Województwa Mazowieckiego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
  42. Opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu Gminy Kozienice w części dotyczącej zadań wydziału.
  43. Współpraca z krajowymi i zagranicznymi jednostkami naukowo – badawczymi oraz środowiskami naukowymi.
  44. Koordynowanie badań społecznych nt. potrzeb, problemów, oczekiwań mieszkańców, analiza materiału w celu kształtowania preferowanych kierunków rozwoju.
  45. Badanie efektywności realizowanych przedsięwzięć dot. zakresu prac Wydziału.
  46. Przygotowywanie, opracowywanie i sporządzanie zbiorczych planów pracy i zadań Wydziału oraz sprawozdań z ich realizacji, w tym statystycznych analiz i bieżącej informacji.