Wydział Polityki Społecznej (symb.: PS)

Do zadań Wydziału Polityki Społecznej (PS) należy:

  1. Rejestracja urodzin, małżeństw, zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób.
  2. Sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego.
  3. Sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń.
  4. Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorczych.
  5. Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
  6. Stwierdzanie legitymacji procesowej do występowania do sądu w sprawach możliwości lub niemożliwości zawarcia małżeństwa.
  7. Zmiana imion i nazwisk.
  8. Transkrypcja aktów sporządzanych za granicą.
  9. Ewidencja ludności i prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość.
  10. Stwierdzanie własnoręczności podpisu przy spisywaniu zeznań świadków w sprawie pracy.
  11. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i cofaniem pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych.
  12. Dokonywanie kontroli dokumentacji związanych z przeprowadzaniem zbiórek publicznych.
  13. Wydawanie zezwoleń na zgromadzenia i imprezy masowe.
  14. Współpraca z organami ścigania.
  15. Prowadzenie spraw w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem Gminy, w tym m. innymi sprawy dotyczące:
    • przygotowywania projektów programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i nadzór nad ich realizacją;
    • przyznawania lokali z mieszkaniowego zasobu Gminy;
    • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych;
    • prowadzenie ewidencji mieszkaniowego zasobu Gminy.
  16. Prowadzenie spraw związanych z działalnością gospodarczą w tym:
    • wprowadzanie i aktualizacja danych przedsiębiorców do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej;
    • z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
    • z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
    • z wydawaniem zezwoleń na wykonywanie przewozów regulowanych;
    • z kontrolą przedsiębiorców posiadających licencje, zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego na terenie Gminy.
  17. Realizacja ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat w zakresie należącym do zadań Gminy, w tym:
    • Prowadzenie spraw związanych z ewidencją żłobków i klubów dziecięcych mających siedzibę na terenie Gminy.
    • Prowadzenie spraw związanych ze świadczeniem przez dziennego opiekuna opieki nad dzieckiem do 3 lat.
    • Sprawowanie nadzoru nad żłobkiem, klubem dziecięcym, dziennymi opiekunami zgodnie z planem nadzoru przyjętym przez Radę Miejską.
  18. Nadzór i współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy przy wykonywaniu zadań statutowych w tym analiza harmonogramów działań przygotowanych przez kierownika , oraz sprawozdań z ich wykonania, realizowanych przez:
    • Samodzielny Publiczny ZOZ „Przychodnie Kozienickie”.
    • Publiczny Żłobek Miejski.
    • Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
    • Ośrodek Profilaktyki Uzależnień.
    • Zarządzanie Mieniem Komunalnym Gminy Kozienice w zakresie gospodarki mieszkaniowym zasobem Gminy.
  19. Realizacja zadań Gminy dotyczących ochrony zdrowia wynikających z ustawy o samorządzie gminnym.
  20. Prowadzenie spraw związanych z przekształceniami i restrukturyzacją zakładu opieki zdrowotnej.
  21. Opracowywanie i wdrażanie programów zdrowotnych mieszkańców Gminy.
  22. Współpraca z publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej w celu zapewnienia opieki medycznej dla mieszkańców Gminy.
  23. Współpraca ze stowarzyszeniami i innymi organizacjami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych w realizacji zadań z zakresu ochrony zdrowia, przeciwdziałania alkoholizmowi, narkomanii, uzależnień i pomocy społecznej.
  24. Zlecanie i nadzór merytoryczny nad realizacją zadań wykonywanych przez organizacje pozarządowe ze środków Gminy na podstawie umów z zakresu działania wydziału.
  25. Obsługa techniczno-biurowa rady społecznej SP ZOZ „Przychodnie Kozienickie”.
  26. Prowadzenie spraw z zakresu spraw związanych z obronnością kraju, zarządzania kryzysowego oraz obrony cywilnej określonych odrębnymi przepisami, w tym:
    • Opracowywanie i uzgadnianie Planu operacyjnego funkcjonowania Gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
    • Opracowywanie rocznych wytycznych oraz planów zasadniczych przedsięwzięć w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej.
    • Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Burmistrza Gminy zapewniającego kierowanie realizacją zadań obronnych w warunkach kryzysu polityczno-militarnego lub wojny.
    • Opracowanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas wojny.
    • Opracowanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru oraz dokumentacji dotyczącej podwyższenia gotowości obronnej kraju.
    • Planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych, osobistych i doraźnych na rzecz obrony.
    • Prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny.
    • Opracowywanie dokumentacji oraz organizowanie innych przedsięwzięć związanych z akcją kurierską.
    • Prowadzenie rejestracji oraz udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej.
    • Planowanie i organizowanie szkolenia obronnego oraz prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
    • Opracowanie i aktualizacja Gminnego Planu Obrony Cywilnej.
    • Planowanie ćwiczeń i szkoleń Formacji Obrony Cywilnej z terenu Gminy.
    • Opracowanie i aktualizacja Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego.
    • Opracowanie i aktualizacja Planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa.
    • Współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych działań.
  27. Współpraca i nadzór merytoryczny nad ochotniczymi strażami pożarnymi Gminy w zakresie celowości wydatków pochodzących z budżetu Gminy.
  28. Wykonywanie zadań należących do zadań Gminy z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
  29. Współpraca z Państwową Strażą Pożarną, Policją i innymi służbami w zakresie zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa publicznego.
  30. Prowadzenie spraw związanych z planowaniem rozwoju i funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego.
  31. Prowadzenie spraw z zakresu działania Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
  32. Nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem targowisk gminnych, w tym między innymi:
    • prowadzenie spraw związanych z lokalizacją targowisk gminnych,
    • prowadzenie spraw związanych z ustalaniem regulaminu targowisk,
    • prowadzenie spraw związanych z kontrolą i analizą ustaleń regulaminu targowisk.